מהו קידום אתרים אורגני ומדוע יש בו צורך?
קידום אתרים אורגני כולל בתוכו מגוון פעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומו של אתר אינטרנט מסוים בעת חיפוש של מילות מפתח כאלה ואחרות במנועי חיפוש. המיקום הפופולארי ביותר לקידום אתרים אורגני הוא גוגל, שהינו מנוע החיפוש הנפוץ בעולם. הגעת אתר למיקום גבוה בתוצאות חיפוש מניב פעמים רבות תוצאות מסחריות יפות ורווחים גדולים. זאת, כיוון שרוב המשתמשים במנועי החיפוש נוטים להסתכל בעיקר בתוצאות החיפוש הראשונות, נכנסים לאותם קישורים ויוצרים קשר עם העומדים מאחוריהם.
השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום קידום האתרים האורגני
- מיקוד במוצרים ובשירותים ולא במותגים: בעוד שבעבר הוקדשו, במסגרת הקידום האורגני, מאמצים רבים במיתוג המוצר המקודם, עם הזמן הבינו בתחום הפרסום האינטרנטי כי רוב הלקוחות הפוטנציאליים אינם מתרשמים ממותגים ומתמקדים, בעת חיפוש ספק של מוצר או שירות, במה שיסופק להם בפועל תמורת התשלום. ראוי לציין כי גם מנוע החיפוש הסמנטי של גוגל, המציג באופן אוטומטי תוצאות חיפוש עבור ביטויים מתוקנים כאשר החיפוש נראה למערכת כטעות, מתמקד כיום במוצרים ובשירותים ולא במותגים ועל כן יש להתאים את כל גרף המידע של המפרסם בהתאם לכך.
- מעבר לאתרי אינטרנט בפלטפורמת AMP: בשנים האחרונות, תמונות וסרטונים משתלטים יותר ויותר על תוצאות החיפוש. כיוון שרוב החיפושים בגוגל מתבצעים באמצעות הטלפון הנייד, קיים כיום יתרון גדול לאתרים בפלטפורמת AMP שמטרתה היא שיפור חוויית הגלישה בסלולר. זאת, בין היתר, באמצעות האצת הזמן שלוקח עד להצגת תכני האתר. מדובר למעשה בטכנולוגיה המצמצמת את ה’כובד’ של ה- HTML ומתאימה את האתר לטעינה מהירה מאוד מן הטלפון הנייד. מאחורי טכנולוגיה זו עומדת השקפתה של גוגל לפיה אם תוכן האתר יעלה מהר יותר הלקוח הפוטנציאלי יהיה מרוצה יותר.
- עדכונים ושידורים חיים (Live): לאור הפופולאריות הרבה של צילומי וידיאו שניתן לראותם אונליין ועדכונים של חדשות ושל בלוגים בזמן אמת, כיום כדאי מאוד לכלול באתרים המקודמים תכנים מסוגים אלה. חשוב לדעת כי גוגל מעניקה עדיפות לאתרים שקיימים בהם תכנים המתעדכנים באופן תדיר.
- אפשרות אופליין: לרבים מו השירותים של גוגל נוספה לאחרונה האפשרות לשימוש אופליין, כשהחיבור לאינטרנט מנותק. דוגמא לכך היא שירות התרגום של גוגל, בחלק מן השפות. דוגמא נוספת היא האפשרות שעומדת לגולשים באתרים מסוימים לקיים ביניהם קשר ופעילות גם אופליין.
לצורך קידום יעיל חשוב להישמע לכללים החדשים ולעקוב גם בעתיד אחר שינויים
תחום קידום האתרים האורגני בגוגל הוא תחום דינאמי ומשתנה מאוד בהתאם לשינויים הטכנולוגיים והשינויים בתרבות החיפוש והצריכה המודרנית. לפיכך, אם חשוב לכם לקדם את העסק שלכם ביעילות ולהניב תוצאות עסקיות וכלכליות טובות, עליכם לעקוב כל הזמן אחר השינויים בתחום, תוך הסתייעות במומחים בתחום והתאמת האתר שלכם לדרישות, המשתנות כל העת.