כיום כל אדם אוחז בכיסו מצלמה חזקה, כרכיב של הסלולארי החכם שלנו. מדובר בטכנולוגית צילום שהייתה גורמת לצלמים לפני 50 שנה להלם רב, מאיכות, העצמה והחדות של התמונה. ובכל זאת, גם טכנולוגיה רבת עצמה זו לא מספקת כאשר מכוונים לאיכות בצילומי רפרודוקציה, צילום ציורים אמיתיים, שדורשים לא רק טכנולוגיה, אלא ידע אנושי והבנה באמנות.
בין אם מדובר בצילום של עבודות אומנות, צילום ציורים ואיורים, ציורי שמן רבי גוונים ועומק תלת-ממדי, או כל ציור אחר, היכולת לתאם בין הטכנולוגיה המודרנית הזמינה במכוני צילום מסוימים לבין הידע והניסיון של איש המקצוע המצלם.
רפרודוקציה בצילום ציורים
בעוד שהצילום הממוצע מציע תיעוד ברמת חדות מסוימת של המציאות הנקלטת בצורה אובייקטיבית בעין המצלמה, הרי שאת האווירה, התמונה עצמה, התוכן האמיתי של המציאות דורש יכולת ראיה והבנה עמוקה, ואלו המפרידים בין הצלם החובב לאיש המקצוע – האמן.
השימוש בטכנולוגיה ובמצלמה המשוכללת הזמינה הם רק חלק אחד בעבודה, אך אמן הצילום האמיתי משתמש במצלמה כעוד איבר מגופו, חלק בלתי נפרד שהוא מפעיל במיומנות יוצאת דופן – והתוצאות בהתאם.
צילום ציורים לצורך רפרודוקציה דורש את המיומנות הזו, בכדי לייצר את ההעתק המדויק ביותר, המעביר את רוחו של הציור המקורי גם ברמת העומק, המרחב, הצללים, והגוונים ברמה הגבוהה ביותר.
מי משתמש בשירות זה?
לא לכל אחד, שירות צילום הציורים והאמנות לצורך רפרודוקציה ושימור נועד בעיקר לאמנים, אנשים שמעוניינים לייצר קטלוג ולהעמיד למכירה את האמנות שלהם, או אמנים המחפשים לייצר העתקים של האמנות שלהם לצרכיהם האישי, כאשר הרצון בשמירה על הנאמנות למקור גבוהה במיוחד.
מעבר לצילום של ציורים לצרכי שיווק בקטלוגים ובאינטרנט, הרי שגם פסלים אפשר לצלם תוך שמירה על אותה הנאמנות למקור, בטכנולוגיה מעט שונה, ועם מינוף יכולות מעט אחרות של תפיסת המרחב, תלת המימד, עבודה עם תאורה אחרת, והתאמה נוספת הנדרשת בצילום אובייקט תלת ממדי.
לא רק אמנים, אספנים, מוזיאונים, בעלי גלריות ואוצרים, כל אלו משתמשים בשירות צילום רפרודוקציות ציור בימינו, והטכנולוגיה לצד יד-האמן מייצרת תוצאות יוצאות דופן.