קשרי עיתונות הם לרוב המפתח להצלחה עסקית. המטרה היא ליצור נוכחות בכל כלי התקשורת ובמדיות השונות, תוך שאיפה לחשיפה לקהלי יעד. כדי ליצור קשרים כאלו בקלות מומלץ לקבל ליווי מקצועי מחברה העוסקת ביחסי ציבור ושיווק, שמחזיקה בקשרים במגוון אפיקים ועם שורה ארוכה של אנשי מקצוע. העיתון הוא כמובן אחד האפיקים שהכי כדאי להיטמע בהם, מכיוון שעבור רבים קריאת עיתון היא חלק משגרת היום יום, כך שסביר להניח שיותר אנשים ייתקלו בכם.
על קשרי עיתונות ותהליך הפרסום בעיתון
- במה אתם עוסקים – קשרי עיתונות טובים וחזקים יעמדו לשירותכם בהתאם לתחום בו אתם עוסקים. אנשי המקצוע יקשרו אתכם עם אנשי תקשורת ועיתונאות שמתמחים באייטמים הקשורים לתחום שלכם, ויידעו בדיוק מתי והיכן להכניס את הכתבה עליכם.
- פולו-אפ – יצירת קשרים היא לא מספיקה, כדאי גם לעקוב אחריהם. מומלץ לבקש אישור בכתב לכך שהאייטם שעוסק בכם יעלה או יתפרסם בתאריך ושעה מסוימים, על מנת שתהיו רגועים. במידה והוחלט שלא לשלב אתכם בעיתון, חשוב להבין מדוע. יש סיכוי שהידיעה לא טובה מספיק, ובשיתוף פעולה מלא יחד עם חברת יחסי הציבור תוכלו להבין מה חסר כדי שהידיעה תהפוך לרלוונטית.
- תהיו סבלניים – יצירת קשרים לוקחת זמן. אל תיקחו שום דבר באופן אישי ואל תנדנדו, הניחו לחברת יחסי הציבור שהחלטתם לעבוד עמה, לעשות את העבודה ולעזור לכם. בנתיים, אל תפסיקו לעבוד על העסק שלכם ועל פיתוח השיווק והפרסום שלכם באפיקים אחרים.
מאיפה מתחילים?
כדי למצוא חברה שתסייע לכם בתחום, כדאי קודם כל להריץ חיפוש קצר באינטרנט. במהרה תקבלו שורה של תוצאות מומלצות, יחד עם ביקורות מידי לקוחות עבר שכבר התנסו בשירותי החברה. לאחר שתמצאו את החברה שעשתה עליכם את הרושם הטוב ביותר, שאלו אותם כיצד הם מסייעים לבתי עסק ואישים ליצור קשרי עיתונות ומהם השירותים הנוספים שתוכלו לקבל ממנה. חברות מקצועיות יעניקו לכם שירותים נוספים כגון שיווק בעולם הדיגיטל ובמדיות אחרות. מומלץ לבחור בחברה כזו, שכן כך תחסכו לעצמכם חיפוש נוסף אחר חברות שיעניקו לכם את השירותים הללו. הרי ביננו, למה לכם להתאמץ כשאתם יכולים ליהנות מכל העולמות במקום אחד?